19 november 2008


Nu är det över!


Sedan jag skrev sist har det varit rätt så sjukt och gnälligt här hemma. Lille L hade ju över 40 sedan hela eftermiddagen och kvällen. Dagen därpå var långt ifrån bättre, då hade han som mest 40,6 och med alvedon fick jag den inte under 40... Han bara skrek och skrek på kvällen. Maken var på tjänsteresa till Stockholm hela dagen, så jag kunde inte åka in...tänkte som så att om han inte är bättre på lördag morgon så får vi åka in igen.

Men lördag morgon hade febern gått ner till 38,5. Och så låg den sedan hela dagen ungefär. Hyffsat bra liksom. Men han hade fått några röda prickar lite här och var och runt munnen större röda områden, som utslag. Säkerligen "virusprickar"... På kvällen fick han återigen 39,8 så då undrade jag... bestämde att vänta över natten och se vart det bär.

Vaknade söndag morgon med 36!!! Nästan så att han kändes för kall!! Mindre feber (ingen) men desto mera prickar!! Ungen var alldeles full!! Det märktes i alla fall att han mådde bättre.

Det har varit mycket bärande på honom under dessa dagar, ingenting annat hjälpte, så fort jag satte ner honom så grät han...lillfisen... så skönt att han nu är "tillbaka"!! Maten har det varit si och så med, han har matvägrat under hela sjukdomsperioden och jag vet inte vad han har levd på egentligen, lite snuttande på natten... Undrar så om han har gått ner i vikt Ledsen

I dag var det första dagen på nästan 2 veckor då han har ätit gröt morgon och kväll nästan utan att truga och lirka. Och till lunch lyckades jag mer eller mindre att ge honom typ 25% av en matburk och lite fruktmos på det. Så nu kanske även matvägrande har vänt!!! Hoppas!

Så mycket mera har väl inte hänt här hemma...tror jag... Maken är nu färdig med sitt stora projekt och är mer "normal", dvs han är lite social också Skönt att ha honom "tillbaka"!

Lite bilder från dagarna:


Småsystrarna hemkomna från dagis.

Lillebror iklädd ett traderafynd - igen



Mellansyster lördagsfin...väntar väl på godis

Söndag...man kan bli trött ibland...


Sedan blir man alldeles nyvaken...


Utan mammas hjälp matchar pojkarna perfekt! Tycker storebror är jättekul!


Här visar några av utslagen, fast de på kroppen syns mest - som en prickigkorv är han!

*

Inga kommentarer: