01 december 2008

Fotodag - 1. advent



Första ljuset tänds!

09.23
Mamman fick sovmorgon till 09.15! Kommer ner och barnen leker i blöjor och pyjamaser och har jättekul!



10.00
Storebror på väg ut för att sälja tidningar!

10.08
Äntligen lite gröt-frukost!

10.15
Fit for fight!



11.00
Tre systrar väntar på seeeeen frukost!


11.30
En trött liten L - vill sova!

11.50
Mamma buffar rumpan...


3 minuter senare sticker mamma kameran in för att se hur det går... bildbeviset...

12.07
Nu sover han!

12.30
Hänger upp julgardiner i hallen....nu är det bara bokhyllan till höger som måste städas...ett STORT projekt! (en annan dag...)


Jättemysigt tyckte barnen!

14.30
En något suddig middagsbild....avancerad i dag (korv och makaroner)...



Lille L sover till 14.45 och får sedan komma upp och äta mammas hemgjorda mat. En del fräsande som vanligt, men allt gick ner!

14.50
Lille L får köra gåstol när mamma städar upp.

15.30
Hjälper mamma med disken.

Stora stjärnan i köket - MYSIGT!!!

Och småtjejorna busar i soffan!

Liten tomte tittar ut...

16.00
Busungar!

Storasyster ligger framför Tvn...

Tvättservetter är bra att ha!


18.30
Äntligen dags för kvälls-gröten!

18.55
Kvällsmys i soffan!


19.08
God natt allihopa


10 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för titten! Ni verkar ha det så mysigt! Och inte nog med att Leon och Vilgot har likadana gåstolar, de har likadana pyjamaser också! :) Inte illa!

Anonym sa...

Äh, glömde ju säga att Vilgots Katten Jansson dress också är i strl 80. Lite lång, men inte så jättefarligt faktiskt. Han är 72 cm... Tycker att Lindex strl är rätt små för han kan inte ha nåt annat i strl 80! Kramar

Anonym sa...

Vilka jättesöta barn du har! Och så fint ni bor, såg jättemysigt ut där i fönstret! Och vilken duktig som som tjänar ihop en slant på egen hand!

Anonym sa...

Vilken mysig dag ni hade igår! Leon såg för go ut på den bilden där han skulle få gröt.

bullegarien sa...

Mysigt med allt julpynt, eller hur! Vi myser och tander ljus har hemma, lillebror leker med stallet och figurerna sa mossan ryker, idag har jag limmat ett porslinslamm och Josef...:o)

Anonym sa...

Vad trevligt att få se hur er dag var i går. Vilka härliga barn du har.

Anonym sa...

Vad roligt att få titta in till er :). De är ju så söta alla barnen och jag är full av beundran att allt går runt när man är så många!!!

Anonym sa...

Åh vad mysigt!!!!Glömde ju lämna kommentar sist jag var inne:D
Fint hus vad man ser!!!!Äldre hus eller?

Leon och resten av de andra sötisarna är så fina:)
Tack för jag och Dante fick se!

Anonym sa...

Jag läser alltid dina nya inlägg och ser fram emot nästa!
Leon är underbar! Myspyskille!

Anonym sa...

Hoppas du läser här!
Jag har tappat din mailadress för jag sitter med ett sprillans nytt windows! Så du får gärna maila mig på min gamla vanliga e-mail så jag får tillbaka din mailadress. Jag o gubben har tänkt på er ska du veta....att ni ska få bli välsignade för den generositet ni visat en annan storfamilj före jul. Hoppas era helger varit fina och att erat 2009 blir ett kanonfint år!