11 januari 2009


Gott nytt år!


Tänkte bara jag skulle skriva några rader för att tala om att jag inte har slutat blogga... Det har bara varit så mycket senaste månaden, så tiden har runnit iväg...

Dels kan jag väl lägga skulden på julen och allt vad den för med sig, men också på min minsting L, som har varit sjuk nästan jämt. Han fick diagnosen förkylningsastma och får nu inhalera hemma, men det har inte fungerat så bra, han har inte blivit bättre. Han har också haft öroninflammation och lunginflammation, först Kåvepenin...men efter 5 dagar blev det feber igen, och öronen var likadan...då fick vi Spektramox, men dagen efter vi avslutade den fick han feber igen. Öronen var fortfarande inte bra och det visade lite på lungorna på röntgen också. Så det blev en tredje variant, någon rosa sliskig sak. Nu har han fått den några dagar, och ÄNTLIGEN verkar han bli bra! I natt vaknade han bara _en_ gång, det var läääängde sedan! Och nu i kväll somnade han utan protester, utan att vagga, buffa eller amma i sängen!!

Läkaren tror forresten också han är mjölkallergiker. Pricktestet visade inget, men hon tror fortfarande det är en del av boven. Så nu testar vi mjölkfri kost några veckor. Inte så lätt som jag trodde.... hittade nemligen bara _en_ sorts gröt här i lilla staden som var mjölkfri, och den gillar han INTE. Han spottar, fräser och kräks. Så det har blivit att ge matburk morgon, middag och kväll...och fruktpure. INte har vi mjölkfria yogurtar heller här... Men i dag var vi i Jönköping, och där fick jag ta i ytterligare 2 sorters gröt, och den ena åt han utan problem nu i kväll, när jag varvade med fruktpure. Så skönt!!!

Annars har vi haft det OK. Vi stannade hemma under jullovet och firade julafton med goda vänner. Det var inte riktig "jul" för mamman i familjen, men väldigt trevligt . Sedan kom mormor, bessen och två onklar och en tante på besök annan dag jul, och då blev det "riktig" norsk jul (fast pga besök till akuten i 5 timmar + 2 timmars resväg blev det inte helt som plannerad). Mormor och bessen firade också nyår med oss.

Vi har också hunnit med att fira vår lilla J som fyllde 8 år 2 januari.

Så mycket mera har vi inte hunnit, så det blir skönt att barnen nu skall gå sin första hela veckan i skola och dagis så man kan få städa undan julen och få lite ordning på torpet.

Skall försöka hinna med att lägga ut lite bilder från den senaste månaden, och så får jag ta mig i kragen och vara lite duktigare på att rapportera , vet ju att det finns några stycker som läser här inne i alla fall!

Så vi hörs!

1 kommentar:

TuvaLiten sa...

Men stackars liten, vad jobbigt med allt! Hoppas nu verkligen att den rosa-dunderkuren hjälper. Har kikat in här med jämna mellanrum, kan förstå att tiden inte riktigt räcker till, å då har jag ju bara hälften antal barn;)