01 maj 2009

Premiär

I dag har vi haft premiär på att äta ute! Vi har ju grillat och så innan, men aldrig ätit ute. Men i dag slog vi till!



Ingen avancerad måltid, men korvarna var jättegoda! Sedan satt vi och njöt ett bra tag ute i solen. En väninna kom förbi för att hämta min son med sig, så man passade på att prata lite

Lilleman är febrig, hostig och snorig i dag, men vi har varit lite ute i alla fall. Han fick sitta i vagnen när jag hängde tvätten. Lilltjejen var nog lite trött och varm och hittade en skugga där hon vilade lite...


Sedan plockade jag in några tulpaner som står på tomten, lite spridda där vi brukar tömma gräset när vi klippt. Mysigare att ha dem inne just nu tänkte jag.

5 kommentarer:

Pärltanten sa...

Vad härligt att alla (nära och kära framfrallt) kan följa er. Visst är det härligt när våren kommer och man flyttar ut i trädgården mer och mer. Bäst av allt är att hela sommaren ligger framför en! Själv gör jag armband om kvällarna, undrar om min hobby ska få följa med ut om kvällarna nu... Kika gärna på: http://parlarmband.blogspot.com/

Josef sa...

va gulliga de är de små rackarna! hälsa familjen /Josef

Mamma till flera... sa...

Visst har vi haft ett fantastiskt väder!!! I natt hade det regnat här och det var välkommet. Vi har det torrt!!!

Unknown sa...

vilken söt bild med lillkillen under bänken... :)
Skönt med värmen.. kram kram

siv med åtta sa...

Å så sommar ni har!!!!!!!! Nu börjar gröna vargen (avundsjukan) sätta in =)