22 juni 2009

På väg till Stockholm för att fixa pass...

3 dagar efter förra bilden...men en hel del mer påklädda...


Väntar på tåget...

Det blev en dagsresa till Stockholm för att mamma var tvungen att fixa pass på den norska ambassaden. Roligt dock med en utflykt...

Kan ju säga som här att x2000 är inte gjort för barn i vagn!! Väl ombord så tar ju vagnen hela mittgången, och medan jag försöker att smälla ihop vagnen så stiger folk mer eller mindre över oss. Lilleman tycker INTE det är spännande och stortjuter, inte roligare blev det av att en stor hund står jämte... Omsider får jag fällt vagnen och satt upp den så gott det går...

Vidare mot sittplatserna, som jag har ringt för att beställa, bara för att förvissa mig om att jag får åka med reseriktningen. På vägen dit kommer konduktören och vill se biljetterna. Inte väntar hon inte, det blir att sätta ner väska och stortjutande liten man och leta efter biljetterna, mitt i gången - köbildning nr 2...

Så framme - vad fint! Jag har precis INTE fått just det jag ringde för att få!! ARG!!! Och fullt, så inget att byta med i denna vagn i alla fall. Måttligt glad och illamående... Blev inte precis lika mysigt som jag i min tanke hade föreställt mig resan. Men barnen verkade nöjda i alla fall, alltid något. Och vi hade ju sol helt tills vi kom fram till Stockholm...

Pappa hämtade upp oss och sedan fixade mamman passet. Snabbt och smidigt. Mat på IKEA och sedan hemåt till småland igen.

Inga kommentarer: