25 juni 2009

Till badet...

Jag har varit lite velig i att dra ensam till badet med de 5 minsta. Med 3 som inte kan simma och två som är lite väl vågiga känns det som om man inte har full kontroll helt enkelt. Och förra året hade 3 åringen inget badvätt alls, utan hon bara hoppade i.

Men så kommer värmen, och barnens tjat... så tillslut bestämde jag mig för att försöka i alla fall. Så i går eftermiddag tog vi med oss kvällsmat och badkläder och vandrade ner till badet.

Vi hade jättemysigt. Det var ju inte mycket folk, så det var lätt att hålla koll på barnen. Och de minsta tre håll sig i stort sätt där de skulle (3 åringen vandrade i väg ett par gånger, men då fick storebror rycka in)


Och mackor smakar väl aldrig så gott som när man äter ute efter ett bad!


Nu har vi ju inte värsta stranden då, och för en kust-flicka som jag som är van vid jättefina sandstränder så tar det emot att bada i gyttjan... Men barnen gillar det, och själv har jag inte tid att doppa mig ändå

Inga kommentarer: