23 november 2010

Det var då värst vad jag var gnällig...

Ute är värsta snöoväder... ja, inte just nu faktiskt, det ser rätt så stilla och tyst ut där ute nu. Men det har snöat och blåst värre i dag, och det tog riktigt emot att gå till förskolan för att hämta hem små huliganerna. Men skönt att komma in är det ju! Massor av snö har vräkt ner...igen... det som kom i helgen hann töa undan i går, men nu ligger ett tjockt lager av denna vita massa... Det ÄR vackert, och det ÄR bättre än regn och slask - måtte det bara få ligga fram till jul nu då, det är ju på denna tid man vill ha vinter och julkänsla, vitt och fint!

Chansen är väl bra då väderprognosen 10 dagar framåt lovar enbart minusgrader och lite mera snö... ner till 16 minus skall det bli! *Brrrrr* Hur skall man överleva det då? Jag inser att jag bantat bort hela mitt underhudsfett eller något, jag som brukar gå barfota med 3/4 byxor och tshirt hela vintern inomhus får nu inte värme nog. Hur skall jag kunna så och vänta på tåget i bara jeans i 16 minusgrader? Jag äger varken långa tajts, underställ eller långkallingar att ha under! Inser att jag behöver handla både underställ och värmande koftor - kanske rent av denna underbart prisade ull som jag aldrig har testat? Hoppas jag hinner en vänta till stadium i morgon innan tåget går hem så jag överlever veckan. Har fått smyglåna Js vintersko, så jag själv inga har och upptäckte att låga skor i snödriva inte höll... J går bara med converse i alla fall, trots väder - hon behöver tydligen använda hjärnan på annat än skorna, om man säger så...

Nu är det snart midnatt och jag borde sova... men "ska bara".... måste bara röja köket och hitta kläder till barnen så det är klart i morgon bitti. Och så skulle jag behöva läsa sådär 100 sidor till i kurslitteraturen. Det är lite krisigt nu, man börjar undra om man verkligen hinner med... Men hoppet är väl det sista som lämnar?

För att inte inlägget skall bli för trist får ni här se lite fina morgon-snö-yra-bilder från förra snöfallet... tänk att vi redan haft snö 3 gånger och november är inte slut!


Lilla familjen!

J och L... strax påväg till skola och dagis.


...och så A då, lycklig över snön!

Inga kommentarer: