16 november 2010

Nu är jag tillbaka!

Det fungerar inte alls som jag vill på familjelivbloggen, så jag fortsättar nog här nu... annars blir det ju inget bloggande alls ju... Ni kan ju kolla länken över så ser ni vad ni missat (vilket inte är mycket alls... )

För att inte detta inlägg skall bli för tråkigt så får ni två bilder på mina yngsta barn. Sedan lovar jag att återkomma, säkert redan i kväll! Nu hinner jag inte, sitter med plugg och andra papper upp över öronen. Har redan varit på samtal med ena sonens lärare, har varit och pratat med skolsköterskan, ringt barnmottagingen och vårdcentralen, gjort i ordning paket... och så plugga - jag skall ju plugga nu!!!

När det gäller plugget är jag en aningens orolig och har så smått fått lite panik... Jag bestämde mig för att låna kursens böcker via fjärrlån på biblioteket, för att slippa betala massa hundralappar för böcker man inte har använding av i mera än dessa 5 veckor. Var lite sen och skickade mail till biblioteket helgen innan kursstart. Måndag gick jag sedan dit och kollade hur det låg till. Då lovades att beställa böckerna dagen innan (...fråga inte mig varför hon inte ville göra det redan samma dag? Men inte ville jag bråka om det inte...)

Förra gång jag gjorde såhär hade jag böckerna inom en vecka, så jag hade hoppas att de kom i går så jag kunde läsa både i går och i dag. Men nej... inga böcker. Ringer i dag och då säger hon att det säkert kommer inom 2-3 dagar!!! Känner paniken komma, en vecka av kursen är redan över och vi har grupparbete på det vi läst (skulle ha läst...) i morgon och första seminarium på fredag!!! Vad gör jag nu? Hoppas att boken kommer i morgon och att jag kan knåpa ihop några tankar till gruppen ändå... men annars? Kanske biblioteket i Jönköping har den (även om de inte lånar ut), så får jag väl åka dit och sitta och läsa hela torsdagen.

Irriterar mig lite över varför jag just skulle spara pengar nu... annars hade jag ju haft böckerna redan förra veckan. Men, förhoppningsvis kommer man imål ändå...?

Nåväl... barnen var det! Här är de söta små!

Lillkillen i soffan, stötittar på Playhouse disney...

Och så de söta flickorna, syskonkärlek!!


Inga kommentarer: