16 november 2010

Trött och less

Jag sitter här och fryser, och då blir inget gjort. Blir så trött på detta pellets-systemet, att man skall hinna med att fylla på och greja. Jag vill att det skall vara varmt i huset och varmt vatten i kranen hela tiden. Nu har hela dagen gått utan värme, och det märks i mig om inte annat. Usch för kyla.

Och som om det inte är nog, så känns även plugget skit just nu. Böckerna har ju inte kommit, och jag fattar inte helt vad jag skall göra, vad jag skall skriva. Allt är så luddigt. Jag gillar inte sånna här kurs där man skall tänka efter och vända och vrida och tycka och tänka. Nu är jag inte klar med det jag skall göra inför morgondagens grupparbete.... det lär bli sent, för om jag skall orka tänka måste jag vara varm...

Och så det sista gnället då... som jag enbart får skylla på mig själv. Jag har varit dåligt de senaste två veckorna med mitt "viktväktari". Så efter 30 kilo minus har jag plötsligt inte karaktär nog att fortsätta gå ner!? Jag blir trött på mig själv, känner mig svullen om magen och har säkert gått upp ett kilo eller två på dessa veckor. Så i dag tog jag en pulverdag... måste bryta detta och skärpa till mig.

SÅ, nu tror jag jag har vräkt ur mig det mesta av det gnäll jag hade. Nu skall jag se om inte värmen kan komma, sedan skall jag göra barnen klara, städa köket, hänga tvätten, göra mina läxor, vika kläder, städa hallen, städa badrummet, blogga lite till...

Så det så!

2 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Låter som om du behöver en peppande kram!

Mindi sa...

Hej hej!

Hittade hit när jag tittade på lite gamla kommentarer i Julswappsbloggen. :)

Stor kram
M I N D I
Julswappen