20 december 2010

Nu börjar det närma sig...

Julen lär inte vänta på sig även om jag skulle behöva ett par veckor till... I går var jag i alla fall i Ullared och fick köpt en helt del julklappar. Samt att J äntligen fick köpt jacka och skor så hon inte behöver gå i en lite för liten vinterjacka och converse i snö och kyla. Ja, det där med converse är dock eget val, hon har jättefina goretex vintersko, men de duger tydeligen inte för henne...

Åkte hemifrån vid 6.15 på morgon, ville komma tills de öppnade. Dock hade jag inte räknad in att jag åkte _innan_ plogbilarna var ute... Vi parkerade vid Gekås när klockan var ungefär 9.30!!! Då hade vi iof väntat i 40 minuter i Bredaryd på resfölje från Huskvarna, men ändå.... liiiite längre tid än vanligt i alla fall!


I dag borde jag vara i skolan och lyssnat, skulle verkligen behöva den föreläsningen. Men så blev det inte. Hemma med sonen i dag med, han har dock ingen feber men desto mer snuva... Själv känner jag mig inte väl jag heller... Skulle skrivit på en skoluppgift, men hur lätt är det att koncentrera sig om det när sonen plockar på uppmärksamheten? Det får bli kvälls/nattarbete, för det skall vara helt klart i morgon kl 9. Behöver jag säga att jag redan ligger efter med kursen, efter bara en vecka! Och nu jul och egentligen "ledig". Det är ju bara att glömma...

Har i alla fall hängt tvätt och påbörjat ny maskin, diskat, dammsugit, bakat en kladdkaka till eftermiddagens "knytkalas" på fritids, packat upp från Ullaredsresan. Jodå, inte latar man sig inte. Kanske jag skulle packa in lite julkappar också nu medan barnen är borta, och göra en kolla på vad som är klart.

Ja just det... sedan i dag måste jag leka detektiv igen - har fortfarande inte hittat julgranspyntet - så granen står så grön... i stugan... lite väl tråkigt om man inte får lite glitter och kulor i granen!!

Inga kommentarer: