17 december 2010

Ormar i gröngräset!

Dagens lunch lät rolig och spännande tyckte barnen - Ormar i gröngräset!

Receptet blev hämtat från Mina! Favoriter från Scan, och det var de små kryddiga korvarna som skulle användas...

Små kryddiga korvar


Man skulle göra potiatismot blandat med ärtor. Hm... inte så lyckad, det blev alldeles för ljust gröngräs. Barnen tyckte det såg lite äckligt ut. De provade i alla fall, och det smakade tydligen inte bättre än det såg ut enligt dem. Även pappan i huset röstade ner hela gröngräset... han tyckte det var att förstöra maten.

Själv åt jag och tyckte det var OK, men det hade nog smakat bättre med vanligt potatismos, så kunde ju ärtorna får vara tillbehör. Man kunde ju kalla det Ormar i snön!


Resultatet...


Lite tveksam...

Men korvarna var goda! Det var bara lilleman som envist sa att han "inte jilla kåv", så han ville inte ens smaka... Nästa gång blir det nog alltså Ormar i snön i stället....

2 kommentarer:

siv med åtta barn sa...

Skrev om din blogg lite i dag på min andra blogg :-)

jagsiv sa...

meromoss.blogg.se är adressen till min andra blogg!

Kan inte mobilblogga på blogspot + att flickan i Afrika inte kan läsa blogspot pga hennes sega mobila.

Men sedan blir nog blogspot min primära blogg :)) fast jag gillar eg. att ha 2 bloggar.