16 december 2010

Snart jul ju!

Jag hinner verkligen inte med denna julen, inget verkar bli som jag tänkt mig. Att plugga heltid passar inte alls i jultider, och inte verkar lärarna ha någon som helst tanke på att vi skulle behöva lite julledighet... Vem skall köpa julklappar, städa och göra mat? Eximinationsarbeten i grupp med inläming 4., 7. och 11. januari - perfekt, då har vi att göra och kan glömma både röda dagar och klämdagar...suck...

Sista skoladagen är 22 december, och då har vi grupparbete tills klockan 16, så jag är inte hemma med barnen förrän efter 18... så har man EN dag att fixa allt på liksom - hej och hå...

Det bästa vore ju om man kunde sätta sig i bilen och köra "hem" till Norge den 23., då slipper man i alla fall städa och göra mat! Men i år skall vi dela upp oss lite, vi firar jul hemma i Sverige tillsammans med svärmor och sedan åker vi 26. till Norge och firar nyår där i stället. Tror detta blir bäst för alla, men lite mer jobb för mig då.

I dag hade jag tänkte skippa plugget och åka till Ullared för att fixa lite fler presenter mm. Men maken blev så förkyld här i veckan och är inte bra än, så han orkar inte vara med. Hade ju tänkt att han skulle vara chaufför då jag själv har jobbigt att hålla mig vaken i mörkret på hemvägen... Hm.. undrar hur jag gör nu... jag MÅSTE dit helt enkelt, men verkar inte få med någon kompis heller. Skall jag våga mig dit själv i helgen då kanske?

I och för sig så var det nog bra vi inte åkte i dag, med tanke på vädret. Halland skulle visst bli särkilt hårt drabbad utav snöovädret i dag. Det snöar tydligen rätt mycket där borta och blåser, dumt att bege sig ut på vägarna då kanske. Här hemma snöar det men blåser inte så mycket. Det är ingen risk för att julen inte blir vit i år i alla fall! Kan inte minnas vi har haft vitt och kallt i hela december förut?

Nej, nu skall jag skutsa dottern till tandläkaren, få gjort lite plugg och lite annat. Har i alla fall fått beställa ett par jeans för halva priset i dag, alltid något! Som det är nu får jag dra upp alla mina byxor, ett godartat problem man får när man krymer i storlek!

Inga kommentarer: