04 oktober 2010

Första praktik dagen!

Utmattat och trött av nya intryck (?) somnade jag i soffan efter läxläsningen. Vaknade 21.40 av att småflickorna leker i soffan och lillkillen ligger och sover på golvet... Bara 9 åringen har fixat sig och ligger i sin säng och sover. Så kan det gå.... Tjejerna lär vara trötta i morgon...

Själv skall jag upp vid 5 i morgonbitti, börjar 6.45 på jobbet. Stora flickorna har lovat hjälpa mig att lämna småbarnen på dagis och skicka iväg de 3 som skall till fritids, så att de kan få börja 7.30. Verkligen inte smidigt med sånna jobbtider när dagis först öppnar kl 6. Men skönt att barnen kan slippa börja så tidigt!!

Så i morgon blir det praktik på allvar, skall bli spännande! Ibland funderar jag på om jag klarar av detta, allt som skall göras och alla bedömningar och dokumentationer...

Nä, lite städ, plock och tvätt måste göras och kläder läggas fram till morgondagen - God natt på er allihopa!

1 kommentar:

jagsiv sa...

Rom byggdes inte heller på en dag :) ett steg i taget så blir du nog en alldeles perfekt och omtänksam ssk. Kram.