05 oktober 2010

Ibland blir det inte som plannerad...

Upp klockan 5 för att hinna åka till jobbet 5.50. Det kanske inte funkar i längden att lägga sig vid 1 (som vanligt) när man skall upp klockan 5... kändes som man gick i sömnen ett tag.

Otroligt roligt på jobbet, fick skriva status, vårdplan, ordna mediciner, spruta antibiotika på en patient (mindre bra...) och vara med på ronden... Vid 12.10, strax innan vi skulle på lunch får jag meddelande på min telefon. Det är M som ringer och berättar att J har hoppat av en gunga (tävlade, hon hoppade längst...) och gjort illa benet så skolsköterskan ville få henne till akuten. Det var bara för mig att spurta ner och ta emot dem.. Hon hade riktigt, riktigt ont och man fick inte ta på benet. Det blev att ta sig till rönten och sitta där ett tag...

Röntgen var däremot fint, inga brutna ben, vilket jag var lite nervös för. Det var trots allt bara 1,5 vecka sedan vi tog bort gipset på ärmen...

Har dock nu i eftertid funderat och blivit lite orolig... läkaren berättade att de hade hittat en förändring i benet, en gammal skada som håller på att läka. Vi skulle komma tillbaka till CT röntgen om en månad. Julia har inte skadat benet förut, vad kan detta vara? Vad är det de misstänker? Och varför frågade jag inte när jag satt där?????? Suck...

Vi kom hem i bra tid för kvällens taxi-verksamhet. Hämta barn på dagis, hämta ryggsäckar i skolan, hämta W hos kompis, hämta medicin på apoteket, hämta L på miniorerna, hämta hem kompis, köra till karate, hämta på karate... Blev ingen kvällsmat förrän halv ni i kväll...

Och nu när jag skulle behöva städa köket, tvätta, hänge och vika tvätt osv, så orkar jag itne helt enkelt. Får väl fixa lite i morgonbitta, börjar först vid 14, men med några föräldrasamtal innan.

Småtjejerna är i säng, och lilleman somnade precis i vardagrummet (...gissa vad!!?? Golvet ?! hur kunde ni gissa det? Han var sååå gullig när han kom upp igen. Jag hade sagt att han inte fick komma upp förrän i morgon. En liten stund senare står han i köket "Morgon, mamma!" (= god morgon, mamma) Gulleplutten!'

Nej, nu skall jag ha med slutet på House... bye...

1 kommentar:

bullegarien sa...

Svårt ibland att kombinera mamma-livet med andra saker... Här försöker jag jonglera med mitt jobb med engelskalektioner, hämta, skjussa, läääxor, och allt här hemma, och jag kan nog inte föreställa mej hur det skulle vara med 5 barn till...
Hoppas att det inte är något problem med Julias ben, ska be...
Vad gulligt med det där "God morgon-numret"... att de kan hitta på såna saker som får en att smälta...
Kram!