30 oktober 2008


Bio och snöoväder


Sitter här och är fortfarande snurrig i huvudet efter att ha kört från Jönköping och hem i värsta snöovädret. Det regnade i Jönköping - jättemycket, men efter bara en mil på hemvägen så gick det över till snö - jättemycket! Det var lite småläskigt att köra då det upplevdes som om bilen stod stilla.... Men det gick bra, som tur var, fast det tog rätt så lååååång tid hem.

Och varför åka till Jönköping på en dag som denna? Jo, det var det djupt efterlängtade biobesöket för J och hennes kompis E. Kompisen fick det i present av J tidigare i höst, ett biobesök inkl. godis, popcorn och läsk. Och det skulle vara High School Muscial (vad annars )

Så nu blev det äntligen av!!

Hade klurat länge på hur jag skulle lösa det med småbarnen, då min gode make är nerdränkt med jobb tills nästa veckan någon gång och "finns inte". Men så har jag ju så underbara vänner!! Min kompis M, som själv har 6 barn hemma för tillfället tog hand om 4 av mina under tiden, och det blev i över 5 timmar!! Tänk att man är välsignat med sådanna vänner!

Hade ju ingen tanke på att lämna lille L hemma, tänkte jag måtte ha med någon som kunde passa honom utanför bion under tiden. Men M ville ta honom med, och som tur är har han nu börjat fatta detta med mat, och i går åt han sin första hela portion gröt - så med en portion gröt så fixade hon det galant. Det lät till och med som om det hade varit smidigare för henne att mata än när jag försöker! Fast det kändes något märkligt att åka iväg så länge utan bebis på släp...och när jag satt där i biosalen så undrade jag ett tag om jag var tokig som åkte iväg - tänk om han inte vill ha gröt och bara skriker och skriker... Men, då var det ju försent att ångra

Barnen var i alla fall nöjda och glada och gillade filmen.
Slutet gott allt gott!

*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojdå, vilken dag! Tänk att man alltid blir så förvånad när kylan slår till *var är vinterdäcken?* Får ägna helgen till detta slitgöra! Vad kul att det gick så bra att lämna iväg lille L! Här har jag ju börjat lämna lille V då och då, det funkar finfint än så länge!
Ha en bra helg!