31 oktober 2008

Full rulle och Halloween


I dag har varit en riktigt stressig dag...en "taxidag" om någon förstår vad jag menar...

Började dock med sovmorgon för min del. Låg till 08.20, men då hade barnen hoppat runt mig i sängen ett tag. Upp och klä på barn, amma, göra frukost och hinna duscha innan jag skulle köra stora J till en kompis som bor 1,5 mil från oss. Och innan dess också hitta ett grattis-kort och pengar som skulle vara present till kalaset J skulle på.


Lille Leon påklädd...och har fått tag i en dekorationssten...dags att barnsäkra lite till...

W var ute innan frukost för att "prova" snön...det blev säsongens första snögubbe!!

Sedan skjutsa iväg, och hinna precis hem för att sedan skjutsa J på kalas. Väl hemma har lilleman hunnit blir hungrig igen. Mata med gröt och sedan stoppa i säng. Samt klä på småflickorna som ville ut och leka i den lilla snön vi har fått.

Vi 12 satte jag mig ner och åt frukost...

Sedan vid 12.30 skulle J hämtas från kalaset, och när vi kom hem så blir jag mött i dörren av äldste sonen om att köra och hämta lite saker hos hans kompis. Där fastnade han lite medans jag satt och väntade.


J på väg hem från "Party on ice" kalaset. Vi hittade en litet snöberg att sitta på, ser ju ut som om vi har massor av snö

Hem igen och försöka göra något... L skulle på halloween party och ville vara prinsessa, men ville fråga kompisen först om hon fick det. Tycker jag är OK, då jag förväntar mig att svaret självklart är ja! Men nej, hennes lille kompis vill absolutt inte att hon kom som prinsessa!! Hon blir så ledsen och ingenting duger... S och jag får övertala henne att vara spöke till slut. Vi klipper hål för ögon och mun i ett lakan. Det blev väl bra? (Att man får accosiationer till Ku Klux Klan är en annan femma, men det glömmer vi nu...)


Sedan två som skall på änglafest i kyrkan. Hitta änglakläder - var var de där lucia-linnen som vi hade förra året....leta, leta... ringa mormor (som städade där de låg)...leta igen. Och när man väl hittar påsen så är givetvis inte linnen där ändå. J hoppar av festen, hon vill sova över hos kompis E. Ok, en kvar. Men hjälp av storasysters garderob (utan lov) får vi till en Batman- ängel. Ja, det är väl klart att det finns sånna änglar, eller hur!?


Dags att mata lilleman, sedan hämta J hos kompisen igen. Hem, göra mat och äta. Få L över på halloween festen, och sedan få iväg W till änglafesten.

Lilla A väntar medans mamma gör lite mat...

Därefter handlar jag lite på Netto, bara det nödvändigaste, resten får vi väl ta i morgon.

Hem, mata L och lägga honom, sedan hämta hem L och göra henne och A klar för natten. Och när de är i säng så skall ju W hämtas hem igen...

Ja ni ser, den där tiden att städa och dona och göra helgmysigt försvann, lika så med min ork att ta itu med något sedan. Så nu sitter jag här i stället, och tar det lugnt. Allt står ändå kvar till i morgon, så det är ju ingen fara på det viset...

*

5 kommentarer:

TuvaLiten sa...

Vilken dag!! Visst är det härligt att man inte är sysslolös ;-)

Annan sa...

Hoppas du får sova gott i alla fall... det kan man behöva efter en "racer dag".
Tänkte bara berätta att jag länkar från min blogg till dig. Hoppas att det är OK. OM inte så säg till så tar jag bort dig från listan.
Hälsningar
Wernan, Anna

Anonym sa...

Det gör jag med!! Länkar till dig alltså. Säger samma som Anna, säg till om det inte är ok. Vad halloweenfina dina barn var!
mvh åsa med david

bullegarien sa...

Later som du har fullt upp.... ;)

Anonym sa...

Ja ni har haft mer snö än vi!
Tack för att du delar med dig av ditt liv.