26 oktober 2008

Men oj vad tiden går fort!


Det var ju "år och dag" sedan jag skrev - men vi mår väl bra allihopa! (Utifall någon undrade...) Dagarna bara flyger i väg... Det blir mycket på mamman i familjen att vara ensam-mamma till 8 varje vecka, men hon har VÄLDIGT duktiga barn, som hjälper till att få allt att gå runt!

Helgen har också rusat iväg, utan att vi för den skuld har gjort så mycket. Lite shopping blev det i lördag då jag fick en snabbis till Vetlanda SJÄLV...eller lille L var ju med då, men det är väl knappt det räknas Skulle byta lite bodys och hämta en liten rea-beställning på Lindex. Har haft lite strul med internetbeställning på Lindex med koder och så, och skrev och klagade. Det blev att de skickade lite små extra-saker i paketet, gav mig presentkort på 300 kronor, en kupong på 50 kr rabatt och en på ett plagg för 25% rabatt. Inte dåligt!!

För dessa köpte jag (eller, det var pappan in huset som fick göra det) fina kappor till småflickorna, med kuponger och presentkort blev det 206 för två kappor som egentligen kostar 349 styck!! Det kallar jag rabatter!!

Såhär fina blev dem (fast stora L´s är nog på gränsen till liten, så jag byter nog i en större storlek).


Lille L växer så det knackar och dregglar så det....ja inte vet jag, kläder behöver han mängder av i alla fall. Men hjälpa av 25 % och 30% kuponger (älskar kuponger ) fick han lite nya velourdressar, mysiga tycker jag! Den bruna blev dock stooooor, och jag hade rivit av alla lappar så den får nog fint vänta på ännu lite mer tillväxt. Här får ni se hur fin han är i alla fall



Det är svårt att få en bild när han inte står, för det gör han jämt nu. Reser sig och går längs bord och soffa. Full fart, och ändå är han bara 6,5 månad *stolt*. Inte ramlar han mycket heller. Och det senaste är att stå och hålla sig bara med en hand.

De två senaste dagarna har det blivit mycket bättre med maten. Från att ha ratat allt vad mat och gröt heter och bara dricka mamma-mjölk, så äter han nu sina smaksportioner utan större problem. Dags att öka lite i veckan tror jag. Lillen börjar nu att bli stor!

Och så en morgonbild från i fredags Mysig bild - och med o'boy mustach på lilla L!


Denna veckan är det höstlov och de stora barnen är hemma. Dagisbarnen får gå på dagis som vanligt (tack och lov! ) Vi får väl se hur det går. Det brukar ofta bli lite kaos här hemma när alla skall gå på varandra hela dagarna...

*

1 kommentar:

bullegarien sa...

Hej! Sa gulliga! Nu har jag ocksa skaffat en blogg:
www.bullegarien.blogspot.com
Kram!