03 mars 2009

Måndag 2 mars - min födelsedag!

Även om man är mamma i familjen så ser man fram till sin födelsedag. Och barnen med , kanske till och med mer än mamman...

Kvällen innan hade barnen och jag kommit överrens om att vi skulle ta paketen på eftermiddagen, för att det inte skulle bli för körigt på morgonen. Maken skulle iväg till Uppsala tidigt, tidigt på morgonen, så han var ute av bilden. (Att han sedan försov sig och därmed jobbade hemma ett tag och inte åkte före 16 var en annan sak...men han var ju ändå på kontoret hela dagen).

På morgonen fick jag en present ändå, en jättestor whiteboard tavla - för att få mer ordning och reda i planeringen. Här hade nog barnen fått lite hjälp från en annan i familjen tror jag...

Whiteboardtavlan

Dagen rullade på, samtal i skolan och handla mat, göra mat, ja, ni vet... Vid skolsamtalen kom äldste sonen med hans present till mig - en 200 g schweizernöt! De lite större barnen fick passa lille L medan jag gjorde mat, och då roade de sig med att klä ut både sig och lille L .

Världens gulligaste Pippi!

Och söta Askungen!

Efter maten var det dags för presenter. Det var godis, nötter, pennor och sudd till whiteboardtavlan, ritningar, en fin penna, blomma, spegel, småpengar (J hade samlat ihop det hon hadde i en fin ask).... Jag har goa barn som är givmilda!

J hade gjort fint bordkort till mamma!

W hade fixat fyndiga födelsedagsljus till mamma!

Min äldsta dotter S överraskade med en stor, fin marsipantårta! Hon hade varit hos en kompis som bor granne med oss och gjort den i hemlighet!! Det blev en god efterätt.

Kanonfin tårta!! Och god!

Kort och blomma fick jag från S

Spegeln som W hade gjort på slöjden!

Musik efter maten blev det också. W spelade en födelsedags- truddelutt !

När mamman hade tänkt sig ligga i soffan och äta choklad och läsa en god på på kvällen så passade lille L på att vakna till. Efter amningen var han lite orolig, så det blev att jag la mig ner på sängen och väntade tills han lugnade ner sig...och där somnade jag, fullt påklädd och snuvad från några timmars egentid i soffan... Så kan det bli...

6 kommentarer:

bullegarien sa...

GRATTIS!!!! Forlat att jag missade Dagen igar... Vilken trevlig fodelsedag du haft, verkligen uppvaktad!!! Sa mycket fina presenter du fick av barnen!!! Och tartan sag smaskig ut!!! Mmmm... Hade garna tittat in pa lite tarta om jag bodde lite narmare...

Anonym sa...

GRATTIS i efterskott! :D

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Vi hade också ett födelsedagsbarn igår...

Det verkar i alla fall som att du hade en mysig dag.

TuvaLiten sa...

Grattis i efterskott!! Visst är det härligt när man får barnens egentillverkade presenter, det är kärlek det! :)

Miss S sa...

Grattis på födelsedagen!!!Låter som en riktigt bra dag!Dina barn gjorde det verkligen fint för dig!Verkligen rart!Man blir ju alldeles rörd!
Kram från Helena och Dante!

Anonym sa...

Tårtan såg smarrig ut! Grattis gumman!