10 mars 2009

Skrytinlägg

Jag nu skall jag passa på att skryta lite

Det är min dotter L som är 4,5 som jag är imponerad utav. Här om dagen skulle hon ringa farmor när klockan var halv tolv. 11.25 kommer hon till mig och säger att du är det 5 minuter till jag skall ringa... "Hur vet hon det?" undrade jag, ingen andra var hemma...

Sedan har jag kollat henne lite, hon kan hel och halv, 5 över, 10 över.... hade först lite svårt med kvart över, men nu i dag när jag frågade vad klockan var så svarade hon kvart över... Hon har fått med sig att det är 5 minuter mellan varje tal, så då bara lägger hon ihop, 5+5+5+5 - 20 över!

Jag är impad och mycket stolt, och det får man väl lov att vara som mamma! Vet att de flesta av de andra barnen hade problem även i 1:a klass...

Alla har de sina gåvor, och skönt är ju det att inte alla är lika.
Så - nu har jag klart med att skryta!!

Mammas duktiga flicka!

Inga kommentarer: