12 januari 2009


Gäsp....


Då var den natten och morgonen över...tur det... Jag la mig vid 00.30, och hann väl mer eller mindre precis somna innan lille L vaknade. Ammade lite snabbt och han somnade om. Och jag somnade... sedan vid 3 kom A och då var det slut på sömnen.

Jag vet inte vad som var tokigt, hon kändes inte febervarm, men verkade helt på styr. Tydligen såg hon massa saker i sängen (nu på morgonen säger hon att det var maskar, så hon kommer i håg). Hon grät förtvivlad och kunde inte lägga sig. Jag visade med handen över madrassen och kudden att det inte var något där... men hon var livrädd. Även på väggarna såg hon saker.

Sedan la hon sig lite, slumrade, vaknade och samma visa igen...Efter ett tag var vi rädda att väcka L flera gånger så jag fick ta henne och bära ner henne till soffan, där försökte vi somna om båda två.

Hon pratade inte om att det var något där, men kunde inte somna. Stökade och bökade... först vid 06.15 kunde hon somna om, och då fick jag nästan en halvtimmes sömn innan barnen började komma upp. Fast jag orkade inte stiga upp, utan låg och döste på soffan medan de gjorde sig i ordning och frågade om det ena och det andra.

Martin hade förresten varit nere med L vid någon tidpunkt också, det var väl strax efter A somnat. Då hade han duschat L för att hon hade kräkts i sängen Hon fick sedan ligga i min säng och kom ner efter barnen gått till skolan.

Då kom även Martin, och vi vuxna låg och slumrade i var sin soffa medan barnen tittade på disneychannel ett tag.

Nu har L i alla fall fått frukost, gröt på 1 dl pulver i dag - gick smidigt, men vi behöver lite muta med frukt fortfarande. Men jätteskönt att det funkar! Nu skall flickorna få frukost, de vill bara titta klart på Dora först.

Och jag som hade MASSOR att göra i dag medan småflickorna skulle vara på dagis några timmar. Nu måste ju L vara hemma i morgon med, utifall att. Hon verkar dock pigg, men säger att hon skall dricka cola för det får man när man har magsjukan.

Hoppas INTE det är magsjukan, hur skall man orka med en runda med det nu?

Skall se om jag hinner slänga in några bilder sedan i dag. Nu är det frukost som gäller.

*

1 kommentar:

TuvaLiten sa...

Du har en award att hämta inne hos mig :)