25 januari 2009


Min amaryllis


Efter julen kom ett av barnen i den så den ramlade i marken och vek sig...det var ju bara att slänga. Men jag var utan ork och den fick, trots sitt utseende, vara kvar lite till.

Den dagen jag bestämde mig för att slänga den så upptäckte jag att en ny stjälk var på ankommande. Jag klippte bort den gamla och putsade lite på den , och se så fin den har blivit nu!!

Kanske är jättevanligt att den blommar igen sådär, men hos mig har det aldrig hänt förut, så jag är lite stolt (även om man nog inte kan säga att jag har gjort något för att få fram detta, egentligen... ).


*

2 kommentarer:

Unknown sa...

För att lägga ihop bilderna och tråden jag följt hit så är detta du Sölvi? eller kristin vem? :)))

Unknown sa...

I lördags skulle jag slänga en av mina och såg att en tredje stjälk var på god väg, fick mig att tänka på livet. :) Att aldrig ge upp! Man vet aldrig vad som väntar, men ett vet vi att vi aldrig blir lämnade ensamma....:)