30 januari 2009


Sjuka barn - igen!


Maken åkte till Stockholm i går, och då passar självklart barnen på att bli sjuka. Stora killen kom hem från skolan och var hur risig som helst. Låg sedan hela eftermiddagen och kvällen i ett mörkt rum och sov, svättades och sov... W mådde inte heller bra, var lite varm, och lilla L hade ont i halsen och hade feber.

I dag skulle skola på utflykt till slalombacken, och vi (som inte äger sådant utstyr) hade hyrt skidor åt barnen. W och J hade aldrig provat, så det såg verkligen fram emot detta, men tyvärr fick ju W stanna hemma.

E trotsade dock sjukdom och vägrade vara hemma, fast man såg att han inte mådde toppen. Dock hade han nog sparsamt med feber. Känndes inte bra att släppa iväg honom, men hur håller man en 13 åring hemma när han fick sin 2. chans i livet att åka skidor?

Det gick bra, och han var någelunda när han kom hem, för sedan iväg till backen här i stan på kvällen...så det blev mycket skidor för honom. Nu hoppas jag bara han inte ligger rakt ut resten av helgen...

W och L är redan lite bättre nu i kväll, dock fick A feber i eftermiddag och var väldig hänging. Hon hade varit jättegnällig på förmiddagen, nu förstår man varför. Lille L har också varit supergnällig i dag, inget duger. Han hade en kalasnatt och sov 12 timmar i sträck utan amning eller något - måste vara rekord! Ändå så somande han i vagnen före 11, han som inte brukar somna färe 12.30/13. Jag var rädd han skulle bli sjuk han med - men ingen feber än så länge i alla fall!

Kvällen är i alla fall lugn, de tre minsta sover och resten titta på TV och äter popcorn. Och vi (läs jag) diskat och dammsugit och plockat - så det ser faktiskt fint ut. Skönt! Jag gillar inte att vakna till KAOS.

Nu är det snart mammas tid i soffan...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, det finns nog inget värre än sjuka barn. Jag har nog tur för mina större är sällan sjuka men de två små... De är en annan historia. Tycker de är sjuka väldans ofta. Men det är ju något de måste gå igenom.

Hoppas du får en lugn och trevlig helg.

Kram

bullegarien sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
bullegarien sa...

Hoppas dom blir friska snart!!!

TuvaLiten sa...

Hoppas de piggat på sig nu, den här vintern har varit eländig med alla baciller.
Du har en utmaning inne hos mig:)