21 september 2010

Äntligen!!

Nu har vi verkligen lussat klart (som var förra inlägget...) det är ju snart dax igen ju!

Det har hänt mycket och det har varit både upp och ner under året som varit. Men nu har jag bestämt mig för att starta fräsch igen! Allt som har varit är bakom och nu ligger oskrivna blad framför oss!!

I dag är det tisdag och jag pluggar hemifrån. Nästa vecka är det prov i Omvårdnad II, hur mycket som helst att läsa, och jag hinner nog inte med ändå. Men gör så gott jag kan och hoppas på det bästa. Veckan därpå är det praktik, och det ser jag fram emot! (...även om jag hört att det är ännu jobbigare då man måste jobba heltid och plugga i tillägg...)

15.oo skall jag och äldste sonen iväg på ett möte med en medlare, vi hoppas det går bra... Sedan är det en sån där eftermiddag som kommer glida snabbt iväg... L har miniminiorerna från 16.30-18, A har gympa från 17.30-18.15, lill-J har scrapbookingkurs från 17-19. Och däremellan skall man hämta från dagis vid 17 och fixa någon mat. Det är tur man har bil i alla fall, så man hinner med.

Annars är det det vanliga, försöka tvätta och försöka städa. Jag säger försöka, för jag blir ju aldrig klar med det jag vill. Borde nog sätta mig framför TV i kväll och börja vika tvätt... barnen har snart inget kvar i sina skåp utan får leta febrilt i stora IKEA-kassar varje morgon. Men, rent är det ju i alla fall ;-)

Nej, plugga var det! Vi hörs!

1 kommentar:

bullegarien sa...

Ja, det var kul att se dej här igen, det var ju ett tag sen... Väntar på bilder...
Jag brukar lägga upp lite då och då så att de där hemma ser lite vad barnen har för sej.
Ja, femman här är inte att leka med. Böckerna på en av bilderna var bara de första de fick, nu ska vi köpa massa arbetsböcker i varje ämne... Så ryggsäckarna väger tungt varje morgon när de går till skolan... Böckerna med prinsessor är vanliga skrivböcker som man köper i affären, allt material som tex pennor, klister, vattenfärg, skrivböcker, mm mäste föräldrarna köpa...
Förresten, drömde om att jag var och hälsade på er här om natten, det var så verkligt att jag låg länge och funderade på morgonen om det var sant eller bara en dröm...:)