28 september 2010

Ny vecka!

Då är vi mitt uppe i en ny vecka, med allt vad det innebär. På förmiddagen i dag skulle jag _enbart_ plugga, men så blev det förståss inte... för att få lugn att läsa blev jag "tvungen" att städa upp lite. Speciellt köket där sonen och kompisar hade gjort mat i går kväll och tydligen "glömt" att städa upp efter sig? Jag menar... hur kan man glömma att till och med plocka tallrikarna bort från borde och torka upp utspillt dricka???

Nu är det i alla fall återställd, och jag har en lunchpaus innan jag dyker ner i böckerna igen. Hade så fint schema på hur jag skulle läsa inför tentan, det har jag ju självklart inte klarat av att följa, så jag vet inte hur det skall gå. Får 25 frågor ur en frågebank på över 500 frågor, så man får hoppas man har lite tur och får rätt frågor - känns som rena lotteriet...

Helgen då... jodå, vi har haft en fin helg. Konserten lördag kväll där J dansade och spelade drama var kanon! Proffsigt gjort med ljuseffekter, rök och bakgrund. Och de var duktiga också! Trevlig var det, och avslutades med korv i bröd och kaka. Promenerade sedan hem vid 20 och då var det 17 grader varmt!! Det kändes som rena sommarvärmen, och man ville egentligen inte in!

L och A äter söndagsfrukost vid köksön...

...med L övar på sin fiol...


...och J tar slutet på lördagsgodiset...


...och W tittar på TV


Högen med klär och skor som såldes på tradera under dagen - 3558 kr rikare, inte dålgit! Nu blir det Ullaredresa!

Söndag var inte lika varm, men vi var nog inne hela dagen i alla fall så det gjorde inget. Hade trevliga lunchgäster mitt på dagen och sedan fikagäster på eftermiddagen. Så kul med social gemenskap! Ofta är helgerna fulla med allt och alla och vi hinner inte umågs några, så det var länge sedan vi var så här sociala ;-) Kanon avslut på en helg.

Nå åter till vardag och kyla (brrrrrrr vad kallt det är!!!) fullt upp även denna vecka. I kväll skall jag väga mig på viktväktarna, det var 6 veckor sedan nu, men jag tror inte det har blivit någon särskilld viktnergång. Det har varit så mycket, att jag liksom inte hunnit med... Men jag ger inte upp, 12-13 kilo till skall det bli!

Inga kommentarer: