28 september 2010

Det går fortfarande neråt!

Fick äntligen väga mig idag, det var hela 6 veckor sedan sist, och mitt mål nu under höst/vintern är 0,5 kilo i veckan. Men jag hade inte så höga förväntningar i dag, då jag vet att de första veckorna under perioden var svåra, det var så mycket runt mig att jag tappade kollen... Men det blev 2,4 minus - inte sååå tokigt i alla fall! Totalt har jag nu gått ner 28,1 kilo och har kvar 12,2 kilo!

Lite shoppingtur hade jag också, var i sportaffären och tittade efter nya skor, typ goretex. Då hade de ett par fina svarta för halva priset, 2 lådor kvar och en av dem var i min storlek! NÖJD! Nu är man fot-klädd för rusk och regn!

Skulle egentligen ha sko till L, men hittade inte i hennes storlek i skoaffären, så jag fick kolla Maxi. Lite panik var det, för hon har bara stövlar, foppa och ett par converse som hon inte själv kan knyta (=funkar inte i skolan). De skor hon hade gjorde hon sönder i går. På Maxi hittade jag inte heller, bara ett par fejk-converse som var fodrade i storlek 30 (hon har 31 eller 32 på allt annat). De såg dock lite stora ut, och en som jobbade där sa att de var jättestora i storleken, så jag chansade. Och vilken tur att de inte hade 31 eller 32, för de hade hon nog kunnat simma i, dessa var näst intill _för_ stora! underligt detta med storlekar egentligen...

På hemvägen såg jag en Älg vid vägen - inte så ofta man gör det! Synd man inte hade kamera med sig!

Nu har barnen äntligen kommit i säng. De mörkladde hela huset och sprang runt med ficklampor. Lille L ville inte sluta, så det blev mörkes-spårning till badrummet för att hitta tandborstarna, och så fick de lysa varandra i munnen medan pappa borstade. Jag antar att lilleman ligger och lyser runt i rummet nu, men förhoppningsvis så somnar han...eller?

Nej... nu skriker han...bäst att kolla efter... suck..


Inga kommentarer: