16 februari 2009

Bara en helt vanlig måndag...

Det var faktiskt rätt så skönt att sportlovet nu var över och vardagen återfann sig. Småtjejerna saknade dock sina favvo program på Disney Channel på förmiddagen... Stockholm har väl lov nu då, för det var program för större barn.

A hade sin första blöjfria dag på dagis, stolt var hon - och bra gick det!

Vi har hunnit med en akut tid till tandläkaren också. Storasyster L skulle bära lillebror L, och tappade nog taget litet eller hur det blev... tänderna slogs i soffbordet i alla fall. Inte jättemycket blod, men jag ringde och kollade för säkerhets skuld - och de ville titta på det. Det såg OK ut tyckte det, och så fick jag åka på apoteket för att köpa något att smörja på som skulle hindra bakterier i "såret". Så kan det gå.

Sedan har vi tittat på familjen Anorlunda på TV4. Barnen bänkar sig framför TVn, och speciellet lilla L gillar programet, och får vara uppe en timme längre än vanligt för att titta. Vet inte vad det är som lockar henne - hon kanske känner sig igen bland alla barnen? Eller så här hon lik sin mamma - och älskar sådanna här program. Alltid kul att se hur andra har det! Själv skulle jag nog aldrig våga mig på att ställa upp och blotta mig inför hela TV-Sverige ...

Så mycket mer spännande var det inte i dag, inte ens en bild att visa upp. Kanske i morgon - för då har jag blivit lovad min första leverans med Me&I kläder!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nope, inget lov ännu. Nästa vecka har vi i Sthlmsområdet lov. Alltid v.9. :)

Här kollar vi också på programmet. De med 10 barn var ju även med i Outsiders i somras/höstas. De ville ha med oss också i det programmet men vi tackade nej. Ville inte vara med och klassa oss som annorlunda. Vi anser inte att vi är det. :D

Kram Kram

Anonym sa...

Jaså ni har redan haft sportlov?Vi har det denna veckan.Lagom kul med dessa trotsiga ungar!
Stackars L som slog munnen och tänderna.

Jag gillar också det programmet.Lite kul att du blev Even steven...:D
Det verkar vara ett rikt liv på kärlek med många barn.