22 februari 2009

Dags för lite uppdatering!

Får börja med att berätta vilka duktiga stora flickor jag har. De har fått i läxa i hemskunskapen att göra middag och efterätt, duka, duka av och diska... Så i fredag så gjorde S lasagne med sallad och bröd (vi orkade inte efterätten just då...) och i dag gjorde J kycklingwok och ris, samt aftereight-päron och glass. Och S gjorde en sockerkaka med chokladbitar. Lördag åt vi på McDonalds, så jag har inte behövd göra mat på hela helgen!!! Underbart, det har nog aldrig hänt förut...så nu har jag stora förhoppningar till tjejerna! Storebror han nog samma läxa...men när den skall göras återstår att se...

Fredag tyckte tjejerna att de hade så fina kläder, och de ville visa mormor = fotta för att mamma skall lägga bilden ut på bloggen. Så här kommer bilden, samt lite extra bilder, då de började busa framför kameran...





Lördag var vi på en shoppingrunda. Det var äldste sonen E som behövde byxor och hoodjacka, men inte vill han visa upp sig här på bloggen inte. Däremot köptes ny vårjacka och overdragsbyxor till L, då hon inte har det och mamman hade rabattkuponger som brände i fickan... och så blev det matchande mössa och vantar till...


Lillasyster får ärva av storasyster detta året...men fick mössa och vantar nya, och ville också visa upp sig, förståss


Söndag var det mamma som ville ta kort, hon fick sådan vår-känsla av småflickornas kläder... *längtar till varmt väder*


Och så ville de att lillebror skulle vara med på bild:


Försökte även ta en bild av lillebror själv, men det börjar bli svårt, då han aldrig står stilla utan är på spång jämt


J kom på att hon ville klippa sig. Så nu blev det rätt så kort, men fint! Lättare för henne att hålla fint hoppas vi:



Ja, det var väl vår helg i kort. Inte mer intessant än det... men rätt så avslappnad i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina kort på dina söta barn.

Det är alltid skönt att slippa laga mat tycker jag. Här finns det fler stora men jag tycker ändå jag oftast lagar maten. De är nog lite lata mina monster. Tycker de ska bli servade hela tiden. :S
Får nog bli ändring på det tror jag.

Kram Kram

bullegarien sa...

Mycket fina klader!!!